میله‌های قفس

21 اسفند 1388

اکنون منم که خسته ز دام فریب و مکر

بار دگر به کنج قفس رو نموده‌ام

بگشای در که در همه دوران عمر خویش

جز پشت میله‌های  قفس خویش ندیده‌ام.

 

فروغ فرخزاد

  1. مارس 12, 2010 در 9:53 ب.ظ.

    جالب بود… نمی‌دونم چرا یادِ اون شعرِ «من جلوه‌ی شباب ندیدم به عمرِ خویش» و فلان افتادم!!

    پاسخ: خب یک قرابت وزنی که حداقل داره.

    • مارس 14, 2010 در 3:28 ب.ظ.

      و من یاد این افتادم:
      میروم خسته و افسرده و زار سوی منزلگه ویرانه خویش
      بخدا میبرم از شهر شما دل شوریده و دیوانه خویش…
      فروغ فرخزاد

      • مارس 14, 2010 در 4:53 ب.ظ.

        @جوون ساده روستایی:دقیقا همونه. مرسی از یادآوری.

  2. مارس 12, 2010 در 9:55 ب.ظ.

    یعنی جداً چرا این روزها همه اینقدر "دلزده" و خسته هستن؟ … "تمام حجم قفس را شناختیم، بس است! … بیا به تجربه در آسمان پری بزنیم" :- )

    پاسخ: من که قبلا «دل‌زده» بودم، از بقیه بپرس!

  3. مارس 12, 2010 در 11:04 ب.ظ.

    همه جا میری میگی منوبجا نیاوردید هنوز!!!

    پاسخ: به نظر شما آدم چطور باید بگه که من همون فلانیم؟ شاید باخواندن مطالب وبلاگ دیگر نیازی به اشاره مستقیم نباشد.

  4. مارس 18, 2010 در 3:33 ب.ظ.

    😦 … فقط امیدوارم به زودی رها شیم از قفس … حداقل تو سال جدید …

    • مارس 18, 2010 در 10:03 ب.ظ.

      @پسری از برج حوت: من قراره حرف سیاسی نزنم، به خاطر همین فقط حرف شما رو تایید می‌کنم!

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

