خانه > مناسبت, دیدگاه > روز معلم

روز معلم

شنبه 11 اردیبهشت 1389

فردا روز معلم است. سالگرد شهادت شهید مطهری. چرا این روز شده روز معلم، من نمی‌دانم. روز دیگری از اقشار جامعه را سراغ دارید که شهادت یا سالمرگ کسی روز او باشد؟؟؟

سال‌های سال در این روز در مقام و فضیلت و کرامت انسانی و عزت نفس معلم سخن‌ها گفته شده و بیانیه ها صادر شده که خب هرکس به تناسب سن و موقعیتش از این سخنان کم نشنیده.

امسال این کرامت مادی‌تر شده. چطور؟ الان عرض می‌کنم. ارگان‌های مختلف هم‌قسم شده اند برای خدمت‌رسانی به معلمین: شهرداری در ماه های فروردین و اردیبهشت جرائم تخلفات ساختمانی معلمین را می‌بخشد، استخرها به معلمین اجازه استفاده نیم‌بها از استخر را می‌دهند (باارائه کار شناسایی معتبر، البته) ، بانکها چند ده فقره وام یک میلیونی به معلمین می‌دهند، فروشگاه‌های کریستال‌فروشی و لباس‌فروشی (از نوع بلوز و جوراب) شلوغ ترند و….

من کاری به این کارها ندارم. دوست دارم حرف دلم را بزنم. نه معلم که همه انسانها نه محتاج روزند، نه محتاج هدیه، نه محتاج هیچ چیز دیگر. آنها محتاج شناخته شدن هستند، محتاج توجه معنوی، محتاج کانون توجه واقع نشدن….

همه ما کم خاطره خوب از معلمینمان نداریم.  قدرشان را بدانیم تا قدر ما دانسته شود…

 

سوال: معلم کلاس اولتون کی بود؟ یادتونه؟ الان خبری ازش دارین؟

پ.ن : قصد توهین به شهید مطهری را نداشتم، به هیچوجه.

  1. مه 2, 2010 در 8:32 ق.ظ.

    کاملا باهات موافقم…..همه انسان ها به دیده شدن نیاز دارن…..
    مطلب خوبی بود.جدا.

    • مه 3, 2010 در 6:24 ق.ظ.

      درسته. این برای معلما بیشتر احساس میشه. به دلیل موقعیت شغلی‌شون.

  2. مه 2, 2010 در 9:10 ق.ظ.

    من خب به سوالت همانطور که گفتی نا خواسته جواب دادم :دی
    این روز بر همه آموزگارن خجسته باد
    همین الان برای معلم کلاس چهارم دبستان و سوگلی معلم ها اس ام اس تبریک فرستادم :دی

    • مه 3, 2010 در 6:23 ق.ظ.

      والا دانش‌اموز وفاداری هستی.

  3. koochnavard
    مه 2, 2010 در 9:36 ق.ظ.

    کیه که بفهمه… البته نیاز به احترام از نیاز به هدیه برای هر شخصی مهم تر است… ولی یک قشر از جامعه اگر بی توجهی ببینند اعتصاب نمی کنند… خانواده را به هم می ریزند… اما اگر پول و هدیه و وام نگیرند اعتصاب می کنند..

    راستی شنیدم روز معلم، قبل از انقلاب هم روز 12 فروردین بوده… البته به احترام شخص دیگری…

    • مه 3, 2010 در 6:30 ق.ظ.

      دقیقا متوجه منظورتون در قسمت اول نشدم. درمورد قسمت دوم هم اطلاع دقیقی ندارم. تا اونجا که می‌دونم روزجهانی معلم 5 سپتامبره.

  4. مه 2, 2010 در 11:18 ق.ظ.

    دقیقا بهتره بجای این جشن ها اون چیزی رو که حقشونه بهشون بدیم 🙂

    • مه 3, 2010 در 6:33 ق.ظ.

      شما نه، شما که شخصا نمی‌تونید حق کسی را بدبد، جامعه باید اونقدر رشد داشته باشه که همه در جایگاه خودشون قرار بگیرن.

  5. مه 2, 2010 در 12:52 ب.ظ.

    سلام سلام

    کاش میتونستیم
    اندازه یه شاگرد
    یه علم آموز
    یه طالب
    قدر کسی که
    آموختن یادمون داد بدونیم

    پیروز باشی

    • مه 3, 2010 در 6:34 ق.ظ.

      خب علم و علم‌آموزی یه مسئله است، جایگاه معنوی علم‌آموز یه مسئله دیگه.

  6. مه 2, 2010 در 3:46 ب.ظ.

    همه ولادتا روزشون آخی نازی معلما شهادت
    آخی یادش بخیر معلم اولمون یادمه ولی خب خبر نداریم:(
    نه بابا من زنداداشمو دختر خالم معلمن ولی دیگه از جوراب خبری نیست :دی

    • مه 3, 2010 در 6:35 ق.ظ.

      خوش به حالشون که هیچی بهشون نمیدن!

  7. مه 2, 2010 در 6:21 ب.ظ.

    من یادمه، خاطره شو قبلا نوشته بودم 🙂

    • مه 3, 2010 در 6:35 ق.ظ.

      درسته. من هم با ذوق دنبال می‌کردم. چرا قطع شد؟ یعنی از مقاطع بالاتر دیگه خاطره‌ای ندارین؟

  8. مه 2, 2010 در 6:29 ب.ظ.

    بنده‌هم واقعا واسم همین سوال پیش‌اومده‌بود… استفسار کردیم، فرمودند به‌خاطرِ زنده نگه‌داشتنِ یادِ اون حضرت بود؛ ما هم گفتیم باش!

    • مه 3, 2010 در 6:32 ق.ظ.

      لطف کردید! متن استفساریه ضمیمه می‌بود، بهتر مى‌شد. ممنونم استاد!

  9. مه 2, 2010 در 7:05 ب.ظ.

    سلام
    شما هم گویا تدریس میکنید؟ درسته؟
    خب اگر اینطوره روزتون مبارک باشه
    منم قبول دارم.روز مرگ زیاد جالب نیست.

    • مه 3, 2010 در 6:36 ق.ظ.

      تدریس هم می‌کنم. ممنونم.

  10. مه 2, 2010 در 8:05 ب.ظ.

    معلمی ؟ یکی تو خونهوادت معلمه؟
    پس کتمن های من چی میشه؟؟
    فونت وبلاگ؟؟؟چشم بذار ببینم چی میشه

    • مه 3, 2010 در 6:39 ق.ظ.

      فقط یه سوال! بله یکی از کارهام تدریسه.
      کتمن چیه؟

  11. مه 2, 2010 در 8:25 ب.ظ.

    یک روز شاید همه در جایی که باید قرار بگیرن…

    • مه 3, 2010 در 6:39 ق.ظ.

      منتظر آن روزم…

  12. پسری از برج حوت
    مه 3, 2010 در 1:41 ق.ظ.

    من میگم هر روز ، روز معلمه ! چون هر روز ، روز دکتر علی شریعتی ست / وقتی حرف ها ، جمله های دکتر بوی عشق و زندگی میده ، چرا اینطور نباشه ؟
    منم این روز رو تبریک میگم
    بله . اتفاقا امروز میخواستم به معلم اول (خانم جمشیدی) و معلم سوم(خانم رادپیشه) زنگ بزنم و این روز رو تبریک بگم اما بنا به دلایلی نشد. به امید خدا فردا حتما اینکارو می کنم :- )

    • مه 3, 2010 در 6:41 ق.ظ.

      دکتر شریعتی کجا، بقیه کجا؟ شعر و عشق معجون بی‌نظیری است که کلام دکتر را می‌سازند.
      حتما تماس بگیر.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

